Sr Alcalde
En base a l’article 105 del Decret Legislatiu 2/2003, de
28 d'abril, segons el qual es poden
formular preguntes a l’equip de govern,
i si es formulen per escrit i se sol·licita expressament han de ser
contestades per escrit en el termini màxim d’un mes, com a regidors de l’Ajuntament li exposem :
Revisant el llibre de sortides de les oficines
municipals vam poder constatar que la primera i la segona resolució signades
per vostè com a alcalde, i per tant les seves primeres decisions fermes, van
ser redactades el dia 11 d’octubre i lliurades a les persones interessades tres
dies després, el dia 14. Les dues resolucions fan referència al cessament
immediat de l’arquitecte municipal Sr Rafael Rierola, i a l’extinció per
caducitat del contracte de consultoria i assistència de l’arquitecte tècnic Sr
Joan Portavella. Deixant les qüestions
polítiques per a futurs debats públics,
el que ens preocupa són les conseqüències que per a la població i el
municipi se’n poden derivar, i per això
li formulem i demanem (un cop ja vam tenir una primera informació verbal en la
reunió mantinguda el passat divendres 18 d’octubre) que ens contesti per escrit
a les següents qüestions:
a)
Ens sobta que hagi determinat
“acomiadar” aquests tècnics sense tenir-ne prevista la substitució i de retruc
l’atenció a la ciutadania, perquè avui ja fa onze dies que no s’informen
permisos d’obres. En aquest sentit li hem de preguntar en quins termes i amb quin calendari s’ha previst la convocatòria
pública per a la provisió de la plaça d’arquitecte municipal i la d’aparellador,
si és el cas, com també quina previsió té
per resoldre els informes urbanístics mentre no es procedeixi a un nomenament
“legal”.
b)
Tots sabem que les persones “acomiadades” tenen uns drets
quan es troben en una situació com aquesta, i pensem que l’administració
pública hauria de ser molt respectuosa amb aquests aspectes i per tant complir
les seves obligacions. El que ens preocupa és saber, per poder explicar-ho a la
població, si ha previst a quant es poden elevar les despeses per aquest
concepte. En cas afirmatiu, ¿quina seria la quantitat a satisfer? Si els
treballadors cessats no han signat la seva conformitat amb el cessament, ¿està
prevista la possibilitat que l’assumpte acabi davant d’un Tribunal Social? Si
fos així, ¿quines previsions hi ha sobre la taula de l’equip de govern? ¿Ha
previst les possibles conseqüències d’una sentència contrària a l’Ajuntament (és
a dir a la població del municipi, que seria qui d’una manera o altra hauria
d’assumir-ne els costos), i que per exemple es consideri que, pels 14 anys que han
treballat per a l’Ajuntament, els tècnics gaudeixen d’un contracte laboral
encobert, perquè fa 14 anys que cobren una quantitat fixa i determinada, fan un
horari estable i a les oficines municipals i reben ordres de l’equip de govern
(com estableix alguna de les sentències referides en l’informe de 2002 de la
Diputació), i que en conseqüència s’hagin d’abonar les quotes pendents de Seguretat
Social i la multa corresponent? Finalment, tant si s’arribés a una
indemnització per acord com a una sentència, ¿amb quines partides
pressupostàries es pensa assumir?
c)
Una tercera qüestió relacionada amb aquest mateix
assumpte té relació amb el fonament amb què vostè es basa per dictar les dues
resolucions, un informe de la Diputació de Barcelona de data 10 de gener del
2002 que adverteix el nostre Ajuntament d’un seguit d’irregularitats en la
situació del personal tècnic i laboral de l’Ajuntament. En aquest informe la
Diputació alerta de la situació dels dos tècnics cessats, però també ho fa de
la resta de personal laboral, encara que per altres raons (mai s’ha fet
convocatòria pública). D’altra banda, posteriorment, l’Ajuntament va
contractar, també per obres i serveis, una altra persona tècnica, la
veterinària Sra Isabel Carceller, que estaria en la mateixa situació
contractual que els tècnics cessats. ¿Com és que s’ha resolt només el cessament
de dos tècnics? Si és que per a aquesta tercera contractació s’ha trobat una
sortida diferent que per a les altres dues, ¿per què no s’ha tractat de la
mateixa manera tothom? ¿Quins criteris l’han portat a aplicar solucions
diferents? Hi ha alguna previsió de
regularització de la resta de contractes irregulars citats en l’esmentat
informe?
Confiant que com a molt
tard el dia 23 de novembre rebrem la
seva resposta escrita, restem a la seva disposició.
Atentament,
Josep Castells, Xavier
Pàmies i Sebastià Riera
Grup Municipal Cabrerès i
Progrés
L’Esquirol, 23 d’octubre del 2013
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada